Евангелие от Луки (2, 21): По прошествии восьми дней (со дня рождения Христова), когда надлежало обрезать Младенца, дали Ему имя Иисус, нареченное Ангелом прежде зачатия Его во чреве.
Стихира
Сходяй Спас к роду человеческому, прият пеленами повитие, не возгнушася плотского обрезания, осмодневен по Матери, безначальный по Отцу. Тому вернии возопиим: Ты еси Бог наш, помилуй нас.
Тропарь обрезанию, глас 1-й
На престоле огнезрачнем в вышних седяй со Отцем безначальным и Божественным Твоим Духом, благоволил еси родитися на земли от Отроковицы, неискусомужные Твоя Матере, Иисусе; сего ради и обрезан был еси яко человек осмодневный. Слава всеблагому Твоему совету, слава смотрению Твоему, слава снизхождению Твоему, едине Человеколюбче.
Тропарь святителю, глас 4-й
Во всю землю изыде вещание твое, яко приемшую слово твое, имже боголепно научил еси, естество сущих уяснил еси, человеческия обычаи украсил еси, царское священие, отче преподобне: моли Христа Бога спастися душам нашим.
Перевод: Проповедь твоя прошла по всей земле, как принявшей слово твое, которым ты богодостойно раскрыл истины веры, уяснил природу всего существующего, украсил человеческие обычаи; царское священство - отче преподобне, моли Христа Бога о спасении душ наших.
Уяснил природу всего существующего - в творениях Василия Великого, особенно в его "Шестодневе", есть много прекрасных описаний и объяснений явлений природы
Украсил человеческие обычаи - украсил человеческие обычаи начертанием правил и установлением строго монастырского жития, учреждением благотворительных заведений.
Царское священство - Василий - значит "царский", Святитель Василий Великий (около 330-379 гг), после Афанасия Великого, стоял действительно во главе современного ему священства.
Источник информации: Толковый молитвослов на русском и церковнославянском языках - М. : Сретенский монастырь; "Новая книга"; "Ковчег", 1998.
Стихира
Сходяй Спас к роду человеческому, прият пеленами повитие, не возгнушася плотского обрезания, осмодневен по Матери, безначальный по Отцу. Тому вернии возопиим: Ты еси Бог наш, помилуй нас.
Тропарь обрезанию, глас 1-й
На престоле огнезрачнем в вышних седяй со Отцем безначальным и Божественным Твоим Духом, благоволил еси родитися на земли от Отроковицы, неискусомужные Твоя Матере, Иисусе; сего ради и обрезан был еси яко человек осмодневный. Слава всеблагому Твоему совету, слава смотрению Твоему, слава снизхождению Твоему, едине Человеколюбче.
Тропарь святителю, глас 4-й
Во всю землю изыде вещание твое, яко приемшую слово твое, имже боголепно научил еси, естество сущих уяснил еси, человеческия обычаи украсил еси, царское священие, отче преподобне: моли Христа Бога спастися душам нашим.
Перевод: Проповедь твоя прошла по всей земле, как принявшей слово твое, которым ты богодостойно раскрыл истины веры, уяснил природу всего существующего, украсил человеческие обычаи; царское священство - отче преподобне, моли Христа Бога о спасении душ наших.
Уяснил природу всего существующего - в творениях Василия Великого, особенно в его "Шестодневе", есть много прекрасных описаний и объяснений явлений природы
Украсил человеческие обычаи - украсил человеческие обычаи начертанием правил и установлением строго монастырского жития, учреждением благотворительных заведений.
Царское священство - Василий - значит "царский", Святитель Василий Великий (около 330-379 гг), после Афанасия Великого, стоял действительно во главе современного ему священства.
Источник информации: Толковый молитвослов на русском и церковнославянском языках - М. : Сретенский монастырь; "Новая книга"; "Ковчег", 1998.
Комментариев нет:
Отправить комментарий